AikiMag

Az Aikido Magazin

Ajándék

2014. április 04. 09:01 - Csák Gergely

Ezt a bejegyzést az Aiki-No-Micsi Facebook-oldalán olvastuk és nagyon örültünk neki.
April 1, 2014 at 10:44pm

Fantasztikus ajándékot kaptam ma edzésen!

Kb. egy hónapja jár hozzám egy autista kisfiú edzeni az anyukájával. Először nagyon zárkózott volt, fejét lehajtotta, ránk sem nézett. Egyszerűen tudomásul vette, hogy míg ő ott kint vár, az anyukája ott edz bent a többi gyerekkel. Később egyre jobban kinyílt. Az előző edzésen már be is jött, igaz, még csak a bemelegítésen vett részt, utána vissza kiült és kintről nézte a többieket.

Ma viszont bejött és végigcsinálta az egész edzést. Részt vett a bemelegítésben, a játékban (kígyó-fogóztunk), utána gyaku-hanmi katate-doriból csináltunk irimi lépéssel technikákat - sumi otoshit és tenchi-nagét.

Még sohasem találkoztam autistával.

Furcsa volt, hogy amikor rátettem a kezem a kezére, vagy vállára - ahogy más gyerekeket is ki szoktam igazítani technika közben - hogy azonnal odanyúlt és lesöpörte a kezem. Ahogy haladt az edzés, egyre kevésbé zavarta ez.

Az edzés végén utolsó gyakorlatként leültünk egymással szemben seizába és a kote-gaeshi rávezető gyakorlatot csináltuk. Megfogtam a combjára tett kezét, felemeltem, rátettem a másik kezem, levittem a tatamira, majd ismét visszaült és visszatettem a kezét. Megcsináltuk párszor, utána csere, oda-vissza.

Egyszerű dolog egy hétköznapi embernek, de nekünk ez fantasztikus előrelépés. Nem zavarta, hogy fogom, nem zavarta, hogy fog.

Csodálatos edzés volt! Ő megtanult valamit és megint "megtanított" engem is egy dologra, amit már O-sensei is elmondott nekünk a halála előtt:

"Az Aikido mindenkié."

Remélem még sok éven keresztül fogunk együtt fejlődni!

 

U.i.:

Köszönetet kell mondanom a "régi" gyermekeimnek! Példásan viselkedtek, és segítettek mindenben az edzésen! Ez az eredmény nekik is nagyon nagy dicséret! Sokkal nagyobb jutalom, mint egy-egy jól sikerült technika! Köszönöm a segítségetek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aikimag.blog.hu/api/trackback/id/tr455890451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása