AikiMag

Az Aikido Magazin

Igazi kincset találtam

2015. március 03. 14:20 - Pető Richárd

Őszinte szívvel mondom, hogy most szombaton egy igazi kincset találtam. Még akkor is, ha a kíváncsiságtól idegesen közelítettem meg a II. kerületi Jurányi utcai közösségi házat. Hiszen nem másról volt itt szó, mint a kontakt improvizációs tánc és az aikidó közös "gyermekéről", az Aikikonról első, ingyenes alkalmáról. Amit aikidósként rögtön tudtam hova rakni, az az edzés elején és végén a seiza, muso volt, valamint a tánc során felmerült első számú technika, az ikkyo. Persze itt egyáltalán nem  a harcról volt szó, csupán a mozdulatforma táncba való átültetéséről.

Most, hogy írom e sorokat, felmerül bennem a kérdés, mit is tudok én a táncról, akinek két botlába van és utoljára a szalagavatóján táncolt, akkor is összeszorított fenékkel az idegességtől. Nagyjából semmit, pláne nem a kontakt improvizációról, de akkor is tetszik, amit látok és valami hihetetlen vonzereje van, szinte hívogat mondván: gyere próbálj ki! A folytonos, folyam szerű mozgás, a partnerrel való folyamatos kontaktus, a tánc, vagy mozgás hullámzása, egyszerűen fantasztikus érzés. Én, aki mindig próbálkozom hinni ezekben az ezoterikus dolgokban, aztán belátom, hogy ez nem nekem való, még én is éreztem, hogy 19 fős "kis" csapatunk valami olyan pozitív energiákat halmozott fel a táncteremben, amit talán az első pár aikidó edzésem óta nem tapasztaltam meg.

Annak idején, még Nóniuszos koromban láttam ilyesmit, mikor az ügyvezető fia a társulatával próbált és akkor még kevésbé nyitottan efféle dolgokra igen-igen negatív és sértő gondolatok fogalmazódtak meg bennem arról, amit láttam.

Maga az Aikikon nem harcművészet, semmi köze a budohoz, inkább szabad asszociációs mozgásforma, ahol az egyén megélheti a saját képességeit, vágyait és ha elég bátor, vagy  szabad hozzá, ki is mutathatja.

Fura módon szinte mindenkinek nehézséget okozott, mikor a foglalkozást tartó letett egy sálat a terem közepén és kijelölte az egyik felét a szobának bemutató térnek, a másikat pedig normál térnek. A feladat az volt, hogy 10 percen keresztül ki-ki saját tempójában lépjen be a bemutató térbe, ott pedig adja elő, ami benne van - a kontakt improvizációs tánc segítségével, s ha még az ikkyot is bele tudja építeni, az csak hab a tortán. Ez sokunkat megrémített, mármint a saját magad bemutatása egy elkülönített térben, és így csak néztük a pár bátor ember önkifejezését, akik be mertek lépni a térbe. Azt kellett tapasztalnom, hogy még tét nélkül is nehéz teljesen átadni magunkat a jelennek és saját belső motivációnknak, nem foglalkozva azzal mit szól hozzá a külvilág, nem hogy akkor, amikor tétje is van mindennek.

Még az is elég nehéz volt az a számomra, hogy fenntartsam vadidegen emberekkel a testi kontaktust, mindenféle görcsösség nélkül. Mikor kézfejeinket érintettük össze, az még csak-csak elment, de mikor a teljes hátunk, vagy karjaink összeértek, no az már elég kényelmetlen érzés volt, pláne úgy, hogy nem igazán szeretek idegen emberekkel szoros fizikai kontaktusba lépni.

Továbbra is tervezem a részvételeket a szombati 15-17 óra közötti alkalmakon, mert fantasztikus energiákkal töltődtem ettől az egy foglalkozástól is, és úgy érzem nagyon sok mindent profitálhatok akár a hétköznapi életben akár az aikidómban is belőle. Ugyanitt csak ajánlani tudom minden aikidósnak és nem aikidósnak, hogy egyszer jöjjenek el a II. kerület Jurányi utca 1-3-ba az egyik soron következő szombaton, és próbálják ki ők is ezt a hihetetlen élményt. Főleg azok, akik általában feszülten és görcsösen, csak azért is nekifeszüléssel próbálják megoldani az életükben felmerülő kérdéseket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aikimag.blog.hu/api/trackback/id/tr347230809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása