AikiMag

Az Aikido Magazin

6 egészségfejlesztő technika időhiányban szenvedőknek

2014. május 28. 09:05 - Csák Gergely

Okay. Elfoglalt vagy. Nagyon elfoglalt. A munka, a barátok, a család és az élet egyéb elfoglaltságai mellett Te és az egészséged a fontossági sorrendben leghátul kullog. (Vagy mégsem?)

De, feltételezve, hogy tényleg semmi időd nincs magadra, hadd kérdezzem meg: mennyi idődet emészti fel, hogy nem törődsz magaddal? Mennyi időt töltesz azzal, hogy az üres képernyőt bámulod összezuhanva, mert úgy érzed, semmi erőd még egy egérkattintásra sem? Hány órát vagy zombi egész nap, mert hajnali kettőig dolgoztál, vagy szörföltél a neten? Mennyi idődbe kerül az orvoshoz járkálás, mert hol itt fáj, hol ott?

Számold össze és írd meg nyugodtan a kommentek közé.

Persze, persze, haladjunk, hiszen a Te időd is drága, meg a mienk is. Itt van néhány olyan tipp, ami semmi idődbe nem kerül és mégis: javítani fog az egészségeden és a belső békéden, ha alkalmazod őket.

1. Ha nem sportolsz és nem is mozogsz sokat, legalább az alvást tedd az egyik prioritássá!

Nem véletlen, hogy ezt írtuk először: az alvás lehet az egyik oka annak, hogy nem érzed jól magad. Vagy, hogy gondjaid vannak a súlyoddal. Pontosabban: a nyugodt és elegendő alvás hiánya. Ha megvonod magadtól az alvást, az felzaklatja a hormonjaidat, azokat főleg, amik az éhségért és a stresszért felelősek. Ez pedig oda vezet, hogy a szervezeted megkívánja a zsíros-cukros-kalóriadús ételeket, vagyis: elhízol. Az energia, ami ezekben az ételekben van, nem fog segíteni a szervezetednek, sőt: még meg is kell birkóznia velük, hogy megeméssze őket. Így még jobban fáradt leszel.

Olvasd el a többit a Gerincjóga Klub weboldalán!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aikimag.blog.hu/api/trackback/id/tr156220265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása