AikiMag

Az Aikido Magazin

Légzés csillapítás a normális szintre

2014. július 07. 16:07 - Pető Richárd

Legutóbbi bejegyzésemben írtam, hogy Kőhalmi-Szabó Zsolt megtanított arra, ha nagyon elfáradnék egy-egy gyakorlat kivitelezése közben, hogyan tudom lecsillapítani a légzésemet és újra a normális kerékvágásba terelni.

Ajánlom ezt a technikát minden sorstársam figyelmébe, aki edzettségi szintje megszerzésének elején jár még és könnyebben fárad, mint az átlag. (Ez csak egy technika a sok közül - a szerk.)

A módszer nagyon egyszerű. Leülünk seizába, vagy akár törökülésbe, de legalábbis nyugalomba helyezzük magunkat, s hagyjuk, hogy az emelkedett pulzustól szapora légzéssel vegyük a levegőt vagy 2 percig. Utána az orrunkon beszívjuk a levegőt és az alhasba, vagy akár a tüdőbe is tehetjük, bent tartjuk, amíg elszámolunk 5-ig, 10-ig, kinek mennyi ideig megy, aztán nagyon lassan kiengedjük a levegőt a szájunkon keresztül. Ezt követően ismét hagyjuk 1-2 percig a természetes "ziháló" légzést és ezt a folyamatot megismételjük párszor, s így kb. 5-6 perc alatt újra nyugalmi állapotba tudjuk hozni légzésünket.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://aikimag.blog.hu/api/trackback/id/tr266458433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kőhalmi Szabó Zsolt 2014.07.08. 04:46:13

Elég rá 2 perc is ,de arra kell ígazán rá gyakorolni hogy edzés közben jól lélegez hogy kibird a 2 óra edzést.
süti beállítások módosítása