AikiMag

Az Aikido Magazin

Egyensúly keresése

2014. szeptember 24. 08:58 - Pető Richárd

Fordulópont van az életemben, mely fordulópontok állítólag jók, és általában jó szeleket hoznak. Mikor elkezdtem a Misogi Aiki Dojóba járni, akkor éppen "semmi dolgom" nem volt, és csak az aikidóra tudtam koncentrálni. Nemrégiben az a szerencse ért, hogy újra sikerült elhelyezkednem, és ez elég nagy mértékben átrendezi az eddigi életemet. Nem mintha azelőtt nem dolgoztam volna, de munka mellett még soha nem sportoltam, pláne ilyen intenzíven. S most meg vagyok szeppenve, és keresem a lehetőségeket.

Gondolhatjátok, hogy mit sírok itt, hiszen mindenki dolgozik, sokan gyereket nevelnek, több állásuk van, nehéz helyzetben vannak, és mégis ugyanúgy tudnak az aikidóra koncentrálni, mint azelőtt... De azt látni kell, hogy én nem vagyok ti, és ami nektek könnyű és zökkenőmentes, lehet, hogy nekem nem annyira.

jin-jang.gif

Azt viszont érzem, hogy változik az aikidóhoz való viszonyom. Még mindig nincsen nap, hogy ne gondolnék az aikidóra, vagy ne foglalkoztatna, de az zavar, hogy nem tudok mindig olyan hozzáállással felmenni a tatamira, mint eddig. Elárulom nektek, de azt hiszem ezek után nem titok, hogy nehezen birkózom meg a változásokkal.

Eddig mindig olyanokat olvashattatok tőlem, hogy az aikido így meg úgy szuper, meg az maga az élet, és emeljünk szentélyeket az aikidónak. Most, hogy változnak a dolgok, azt érzem, nem tudok megfelelni ennek a képnek, illetve nem azzal a lendülettel, mellyel korábban.

Bizonyára minden kezdő hasonló lelkesedéssel veti magát bele O-Sensei tanításainak elsajátításába, és ámul-bámul azokon a csodákon, melyek a tatamin történnek, és ez velem sincsen máshogy, és nem is volt. Viszont most, hogy nem mindig tudom prioritásként kezelni, úgy érzem, a kezdeti lendülettel kicsit nagyot markoltam.

Félreértés ne essék, nem sajnáltatni akarom magam, és még csak nem is kezdek kiábrándulni, hanem egyszerűen egyensúlyt kell teremtenem az életemben, melynek szerves része az aikido gyakorlása, de most még nem tudom ebben az egyensúlyi állapotban milyen szerepet kap majd a Yin, és milyet a Yang, és mi a Yin, és mi a Yang.

Lehet, hogy értelmetlen zagyvaságnak tűnik ez az áradat számotokra, de szerintem sokan voltatok, vagytok olyan helyzetben, hogy meg kell találnotok az egyensúlyotokat az életben, mert a változás úgy nyugvópontot hoz. Ennél fogva lehet, hogy mostanában kevesebbet olvashattok majd engem, vagy kevesebbet láthattok közös eseményeken, de a szívemben egyáltalán nem kerül hátrébb az aikidó, maximum formálódik.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aikimag.blog.hu/api/trackback/id/tr686715189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása