AikiMag

Az Aikido Magazin

Karate Maraton - Rekord teljesítmény hazánkból

2014. március 25. 09:00 - Povázsai Laci

Idén harmadik alkalommal kerül megrendezésre a hazai Karate világ egyik legnagyobb megmérettetése a Karate Maraton - Az összetartás ünnepe. A közelgő esemény (Március 29.) kapcsán interjút készítettem Szappanos Zoltánnal, az esemény szervezőjével.
577434_265442586923441_1525560519_n (4).jpg

 

Én idén hallottam először a Karate Maratonról és első hallásra - főleg Aikidosként - azonnal az jutott eszembe, hogy ember legyen a talpán aki ezt végig csinálja. Elmondanád nekünk, hogy mit kell teljesítenie egy Karate Maratonistának?

A sportolók 30.000 karate technikát (10.000 rúgás, 10.000 ütés, 10.000 védés) teljesítenek több mint 10 óra leforgása alatt 10x47 perces etapok során, 13 perces szünetekkel.

Mi a célja ennek a hatalmas fizikai megmérettetésnek? 

A Karate Maratonon a résztvevő sportolóknak nem egy másik sporttársát kell legyőzniük, hanem saját magukkal kell megküzdeniük, mely a legtöbb esetben sokkal nagyobb feladat! Óriási akarat, kitartás, fegyelem, és főleg szív kell hozzá. Általában az először indulók kételkednek abban, hogy teljesíteni tudják ezt a kihívást, de az a hangulat és légkör, ami azon a napon, ott a helyszínen kialakul az mindenkit átsegít a holtponton. Egy ember dolgozik 300-ért, 300 egyért !

A részvevők közül milyen arányban teljesítik a teljes programot?

A III. Karate Maratonon 300 induló közül kétszázan a maratoni távot teljesítik. 100 sportoló a fiatalabb korosztályhoz tartozik, így ők csak a Fél-illetve a Mini Maratont vállalhatják be.

Idén már a harmadik alkalommal kerül megrendezésre a Karate Maraton. Amennyire tudom, ez egy hazai kezdeményezés, más országokban nem szerveznek ilyet a Karatekák. 

Igen, ezt a rendezvényt valóban én találtam ki, és szervezem meg a családom támogatásával, immár hagyományt teremtve a magyar küzdősportban résztvevők számára! Ilyen megméretést semmilyen más országban nem rendeztek és nem is rendeznek.

Honnan jött anno az ötlet és, hogy lett rendszeresen, évente megszervezve?

Én többszörös maratonfutó is vagyok, és az ötlet onnan jött hogy a 2011-ben  megrendezett Budapest Maratonon nagyon keményen meg kellet küzdenem a célba érésért, és úgy gondoltam, ha Budapest utcáin képes vagyok "meghalni" egy célért, akkor ezt miért ne tehetném meg abban a sportágban, ami az életem nagy részét meghatározza? Gondoltam, elhintem az ötletet, és csak összeszedek egy év alatt 20-30 elvetemült embert, akik velem tartanak ebben a teljesíthetetlennek tűnő feladatban... viszont egy nap alatt 70-en jelentkeztek! Innen indult a Karate Maraton, és évről évre többen vagyunk. Az I.Karate Maratont követően nem volt kérdés, hogy ez a rendezvényt minden évben megrendezem.

A rendezvényt az "Összetartás Ünnepének" nevezitek. Nagyon jó látni, hogy képesek vagytok több szövetség - sőt amennyire tudom több harcművészeti stílus - gyakorlóit ilyen nagy számban egyesíteni a cél érdekében.

Igen, ebben is egyedülálló a Karate Maraton, hiszen eddig semmilyen Karate, illetve küzdősport eseményen nem vett részt egyszerre ennyi harcművészeti stílus irányzat, nem beszélve a szervezetekről, szövetségekről.

 

 

Milyen a visszhangja a Maratonnak? 

Minden elképzelést felülmúl az, ahogyan a résztvevők utólagosan vélekednek a Karate Maratonról. Esetleg leírom egy 5. danos, illetve egy 2. danos Karate mester véleményét, akik egész életében a karatéban tevékenykedtek!

Bazsó Zoltán: "Kedves Zoli! Még nem nagyon tudom megfogalmazni a tegnapi napot olyan szinten még mindig a hatása alatt vagyok, hogy azt le se tudom írni! Majd később biztos sikerül pár értelmes szót leírnom, de most még nem megy.  Nagyon köszönöm neked! Felejthetetlen élmény volt.Olyan dózist kaptam a karatéból tegnap, hogy egy jó ideig tuti elég lesz .Az egyetlen rossz ebben az egészben, hogy az elsőn nem voltam ott." 

És egy másik vélemény:

Kinyó Zsolt: "Osu !!!! Zseniálisan meg volt szervezve minden!!! Csodálatos díszítés csodálatos szervezés csodálatos frissítési lehetőség csodálatos társaság és csodálatos család akinek az egyik szíve és motorja te vagy!!!  Gratulálok neked és nektek ahhoz amit ti itt megcsináltatok!! Gyors precíz mindenre odafigyelő szeretetteljes rendezés!!! Köszönjük hogy megélhettük azt amit mi ott együtt a küzdéssel összehoztunk általad !!! Osu"

Olvastam, hogy több hazai rekordot is sikerült felállítanotok. Mondanál erről pár szót?

1. Új mennyiségi rekord: Magyarországon jegyzőkönyvezett hiteles körülmények között első alkalommal hajtott végre több mint 100 személy 12 óra és 2 perc alatt 30.000 karate technikát!
2. Tömegszerűségi rekord: A 10. és egyben utolsó etap során egyszerre 216 fő végezte a gyakorlatokat!

Mennyien vágtok neki idén a Karate Maratonnak?

A III.Karate Maratonon eddig több mint 10 stílus, szervezet, 50 különböző dojóból, 300-nál több sportoló vett részt.

karate maraton_2.jpg

Kinek javasolnád a részvételt?

Mindenkinek, aki azonosulni tud az összetartás eszméjével. A Karate Maraton célja, hogy bebizonyítsa, különböző stílusszervezetek össze tudnak tartani egy nem mindennapi cél, illetve egy nem mindennapi kihívás alkalmából, barátságot alkotva, egymás stílusát tisztelve, mélyen elismerve. Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a karaténak milyen összetartó ereje van, és ez nemcsak sport, hanem életforma is egyben.

Végül pár szóban mesélj kérlek magadról, a harcművészeti pályafutásodról.

A harcművészeti pályafutásom 14 éves koromban kezdődött, Shihan Halász Károly volt az első mesterem. A katonai szolgálat után megszűnt a karatéval, sőt mondhatnám azt is, hogy mindennemű sporttal való kapcsolatom. 39 éves koromban eldöntöttem, hogy 40 éves koromig lefutom a félmaratont, a maratont, és átúszom a Balatont, pedig előtte nem futottam, nem úsztam... Mind a három célom sikerült! Ezt követően csak edzettem, edzettem, majd 44 éves koromban lementem egy kyokushin edzőterembe és megcsapott a régi "feeling", azóta töretlenül fejlesztem magam, hogy tudásom legjavát tudjam átadni annak, aki megtisztel azzal, hogy edzéseimet látogatja. A Karate Maraton kapcsán bízom abban, hogy a sportolók közötti összetartás igenis lehet ugyanolyan, mint 20 évvel ezelőtt, és bízom abban, hogy hamarosan Európa legnagyobb karate rendezvénye a Karate Maraton, az összetartás ünnepe lesz. Bízom benne hogy az interjút olvasók közül egy páran részt vesznek IV. Karate Maratonon! Szeretettel várunk mindenkit!

1517689_445423628919263_1780068053_n_1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aikimag.blog.hu/api/trackback/id/tr295872757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása